L'innominable (The Unnamable, 1988, de Jean-Paul Ouellette). |
Guspires de cinema
En la present exposició pretenem deixar constància d'un grapat de moments de cinema que se'ns clavaren als ulls a la gran o petita pantalla. Algunes d'aquestes imatges romandran ancorades a l'inconscient per sempre. Són guspires de cinema que ens evoquen situacions viscudes, o bé a l'inrevés: circumstàncies imaginades. Sigui com sigui, els fragments del setè art que aquí presentem ens recorden, per a bé o per a mal, que som vius.
Tema principal de l'Exorcista. Tubular Bells.
"Un Paradis en Enfer".
Arkudtohv Bëis
La lluna amb un ull a la virulé. Viatge a la lluna (Le Voyage dans la lune, 1902, de Georges Méliès) |
Per què no t'abelleix dansar un pasdoble amb Freddy Krueger? Malson a Elm Street (A Nigthmare on Elm Street, 1984, de Wes Craven) |
Darkman vol venjança (o s'anomena justícia?). Potser amb ell sí que ballaries un tango? Darkman (Darkman, 1990, de Sam Raimi) |
||||
Tot i les aparences, no és cap escena lèsbica: tan sols és Sigourney Weaver esclarint la situació a Winona Ryder.
Alien Resurrection, 1997, de Jean-Pierre Jeunet
|
Peter Cushing en el paper de Víctor
Frankenstein.
La maledicció de Frankenstein (The Curse of Frankenstein, 1957, de Terence Fisher) |
Un Jack Nicholson fulgent, farcit de deliri, luxúria i follia. |
||||
Maria, ciutadana de Metròpoli, en ple procés de transformació profunda. No et moguis! No et moguis! Metròpoli (Metropolis, 1927, de Fritz Lang, realitzada a partir de la novel·la homònima de la seva esposa Théa von Harbou. Versió colorejada de 1984) |
¿Qui és capaç d'oblidar la impressió punyent que patí en veure, per primer cop, la facilitat amb la qual explosionen els caps a Scanners? |
El màgic d'Oz (The Wonderful Wizard of Oz, 1939, de Victor Fleming, Mervin LeRoy i Richard Thorpe). Inspirat en el volum escrit per Lyman Frank Baum i il·lustrat per William Wallace Denslow |
||||
El pobre Harker no dóna a l'abast al castell
del Comte Dràcula. Dràcula, de Bram Stoker (Bram Stoker's Dracula, 1992, de Francis Ford Coppola). Enèsima versió de la famosa novel·la de Bram Stoker
|
Vincent
Price, un dels grans actors del gènere, intèrpret que ratlla la perfecció
|
La nena de l'Exorcista gira tot el cap
i es queda tan ample. L'exorcista (The Exorcist, 1973, de William Friedkin). Inspirada amb el llibre homònim de William Peter Blatty
|
||||
Esperant el contacte a Encontres a la tercera fase (Close Encounters of the Third Kind, 1977, d'Steven Spielberg) |
Ignoro què li passa a Spock darrerament |
Quan els protagonistes de L'abisme (The Abyss, 1989, de James Cameron) proven de tocar un ésser d'aigua |
||||
Qui és el monstre? Frankenstein, 1931, de James Wale. Posada en escena de la novel·la de Mary Wollstonecraft Shelley (no confondre amb sa mare, Mary Wollstonecraft) |
|
|
Brutal! M'encanta!
ResponEliminaM'alegro que us agradi! Porta feina, però és allò de "entre tots ho farem tot".
EliminaMolt bo!
ResponEliminaEm fa content que hagis passat una bona estona llegint i admirant les guspires de cinema, Jordi!
EliminaAgafen moltes ganes de reveure algunes pelis i de veure les que encara no he vist. T'ho has treballat molt i molt bé i com sempre amb la teva dosi d'humor negre i de vegades verd...!!!!
ResponEliminaMoltes gràcies de nou, Carme. M'he deixat moltíssimes pel·lícules al calaix, tan sols és una mostra, però em plau que resulti engrescadora.
EliminaChapeau Emili! Quin blog! Fantàstic!
ResponEliminaTura
Moltes gràcies, Tura. M'alegro que t'agradi. Procuraré mantenir l'interès en les properes sales d'exposicions.
EliminaFantastic! M'ho he passat pipa mirant totes les fotos. Com diu la Carme, agafen ganes de tornar a veure algunes peŀícules. Un treball exceŀlent, Emili. Chapeau!
ResponEliminaHola Shaudin!, em fa content que t'ho hagis passat pipa. No n'he posat cap de mòmies (que sé que t'agraden), excepte la lleu referència final al faraó Karloff. De moment intento tenir unes sales base, que estimulin la imaginació dels visitants, més enllà de les imatges que són mostrades.
Elimina